När ska det vända?

Det håller verkligen på att gå åt helvete nu. Riktigt rejält åt helvete.
Hur ska man göra när man känner sig otillräcklig? Man vill så gärna vara nära och trösta men det går liksom inte riktigt att komma ända fram. Och man vill så gärna kunna se in i framtiden och lova att allt kommer bli bra. Det kommer bli bättre snart, det kommer vända. Men jag vet ingenting. Jag kan inte lova någonting och jag kan inte styra över det som håller på att hända. Och om det verkligen händer, hur ska jag då agera? Vad ska jag göra, vad ska jag säga?

Varför straffar Gud goda människor och låter andra som skördar hundratals offer i krig fortsätta leva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0