Blogga lite kanske

Åååhh det här jobbet är verkligen tärande på både kropp och psyke. Men imorgon är jag ledig från alla skinkor och sura luthags-kärringar. Är så jäkla trött på det nu..och än är det långt ifrån över. Om man ska lyssna på sina kollegor som jobbat där ett tag.
Jag har liksom inte fattat att en del människor verkligen är helt uppe i taket nu i juletider. I min familj har vi alltid tagit det lugnt. Bakat lite pepparkakor, mamma gör lussebullar och köttbullar. Pappa har hand om kak-baket. Julskinkan köps alltid färdigkokt och griljeras kvällen innan julafton. Likaså granen kläs dagen innan.
Men kunderna på Lutis är verkligen helt jäkla galna!! Vi har helt sjukt mycket beställningar på grisfötter, späck, lever och massa annat snusk som folk MÅSTE ha. Det ska stoppas korv, göras leverpastej, kokas skinkor, göras syltor... Man blir alldeles matt. Hur orkar dom? Jag är glad att jag har den familj jag har. Lagom är alltid bäst.

Appropå galna- jag har världens vildaste kattunge inneboende i min lägenhet. Åsa på jobbet ska få henne på måndag och eftersom kissen har bott ute större delen av sitt liv var hon helt sjukt rädd när hon kom hit. Satt mest under sängen och fräste. Nu är hon helgalen. Flyger runt i hela lägenheten. River i min säng och i min ryamatta. Kastar sig upp och ner för möblerna, men det mest irriterande- hennes jäkla röstövningar. Hon piper och skriker nästan hela tiden. Gärna på kvällen när man vill sova. Dock har hon blivit ganska kelig emellanåt. Hon kan sitta i knät och spinna en stund och ikväll kom hon faktiskt upp helt självmant och ville bli klappad. Kan nog bli bra det här

Är ledig i mellandagarna. Har inte bestämt mig om jag ska åka upp och hälsa på Kristoffer och hans mamma i Borlänge eller om jag ska stanna kvar i Uppsala och kika lite mellandagsrea och bara mysa med familjen. Knepigt val må jag säga.

Igår satt jag och Kristoffer och kikade lite hotell i London. Eftersom vi bara ska stanna två nätter och kom undan riktigt billigt med flygbiljetterna så tänkte vi att vi kan lägga lite mer pengar på bra och centralt boende. Och det kostar! Men jag får ju tillbaka en del pengar som jag la i depostition av killen jag hyr lägenheten av när jag flyttar ut nu i januari. Dom får gå åt till resan.

Imorgon ska jag till min kära Elin :) vi ska tova tomtar av ull som två andra syjunte-tanter, haha. Men det ska bli så mysigt så! Jag längtar. Och så ska vi kirra familjens årliga julkort. Vi har alltid familjebilder. I år får Siri och Davids valp Eda vara med också. Blir nog fint det. Sen ska jag med Yasmine till stallet och rida lite, ska också bli så himla mysigt. Var jättelängesen jag träffade henne och Fakir nu. Och så ska jag hinna med att göra lite julbak också. Och kanske köttbullar.

Käre gode Gud- ge mig lite superkrafter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0