Gott nytt år

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Flyttade hemifrån "på riktigt"
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga nyårslöften.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nix, lär nog dröja ett tag
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, min morfar.
5. Vilka länder besökte du? Grekland
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? En bil och en ny häst kanske?
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 21 januari- morfars dödsdag och 15 augusti- min och Kristoffers dag.
8. Vad var din största framgång 2009? Hundutställningen i Gnesta
9. Största misstaget? Passar nog på den
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Har väl haft en och annan förkylning, magkatarr har jag också lyckats dra på mig.
11. Bästa köpet? Min nya vinterjacka. Lätt. Har aldrig haft en så varm jacka!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och mat.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag och Kristoffer blev kära i varandra :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Infinity, Pokerface och Djingis Khan (Lottas fel;))
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gått väldigt mycket upp och ner, men kanske lite ledsnare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Sovit kanske?
18. Hur tillbringar du julen? Med min familj
19. Blev du kär i år? Oh yes
20. Favoritprogram på TV? Bonde söker fru, Idol och Gossip girl
21. Bästa boken du läste i år? Ängeln i Groznyj av Åsne Seierstad
22. Största musikaliska upptäckten? Pass på den med
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Var ju nästan ett år sen nu..men en cykel och en tekanna fick jag.
25. Något du önskade dig men inte fick? Inte minns jag det heller.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Min familj kom hem hit på morgonen och sjöng för mig, fikade sen med min äldsta vän Annakarin och på kvällen bjöd min familj mig på middag på en italiensk restaurang.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer pengar och mindre sjukdomar i släkten.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Som vanligt. Inget radikalfeministiskt.
29. Vad fick dig att må bra? Att jag inte varigt arbetslös en enda gång under året, min familj, min hund, mina vänner, Kristoffer.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha, ingen aning. Kanske Alexander Skarsgård i True blood. Skulle väl liksom inte banga..
31. Vem saknade du? Min morfar.
32. De bästa nya människorna du träffade? Kristoffer plus en handfull andra trevliga människor. Ingen nämnd ingen glömd

Så kan man väl summera mitt år 2009. Hoppas 2010 blir bättre och att ingen i min familj dör.

Julen var mysig med bara lilla familjen. Lugnt och skönt. Jag fick en eltandborste som jag önskat mig och en blender. På juldagen var jag hemma och låg i soffan och kollade på film. Kunde inte gjort ett bättre val.

Imorgon jobbar jag 7-15.30. Ska vara hos Isak i Berthåga 18.00. Majgääd! Hur ska jag som är världens långsammaste människa hinna det? Speciellt som man vill vara lite extra fin på nyårsafton.

Nu ska jag sy klart min klänning och sen göra en matlåda.

Puss puss och GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0