Ska göra ett ärligt försök nu

med att försöka få till den här bloggen. Design är jag ju helt värdelös på så det får någon annan hjälpa mig med när tid finns.

Igår kväll kom jag och Kristoffer tillbaks till Uppsala från Borlänge. Hälsat på hans pappa med sambo och hans lillebror, halvbror+brorson, och syster med man. Allt på en gång kändes det som. Nu har man det undanstökat och dom var trevliga.

Men Kristoffer har varit på taskigt humör sen igårkväll... Jag hatar folk som är på dåligt humör. Även om jag också kan vara en riktig ragata ibland, men när någon man umgås så mycket med är riktigt låg så smittas det ju såklart av sig. Hoppas han är på bättre humör ikväll. Jag vill ju ha min vanliga mysiga Kristoffer.

Häromdan kom jag på att jag betalar sista "hela" hyran för den här lägenheten nu den sista november. Sen i december lär det bara bli halva eftersom jag bara bor kvar till den 15:e januari. Och då får jag tillbaka depositipnen som jag betalade innan jag flyttade in. Sweeeeet säger jag =) Dom pengarna ska jag dock försöka lägga undan. Till exakt vad vet jag inte, men jag måste bli bättre på att spara pengar. Jag är helt gräsligt dålig på att lägga undan. Dock klarar jag mig ju varje månad. Finns de som inte ens gör det.
Nu när jag flyttar hem till mamma och pappa igen ska det väl gå lite bättre tycker jag. Har inte diskuterat med dom huruvida jag ska betala hyra eller inte, men det lär väl inte vara som på den här i alla fall. Då protesterar jag högt.

Nu ska jag läsa lite kokböcker för att bli ännu mer inspirerad inför julbaket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0